My very first travel - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Rosalie Leerkes - WaarBenJij.nu My very first travel - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Rosalie Leerkes - WaarBenJij.nu

My very first travel

Door: door Rosalie M. G. Leerkes

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

06 April 2008 | Spanje, Sevilla

Geloof het of niet maar ik ben met mijn amper 5 maanden al op reis geweest met mijn ouders naar Spanje.Zoals jullie wel weten heb ik maar liefst zes zussen. En mijn grote, grootste zus Louise(#3 zeg maar)is al sinds begin januari in Sevilla om net als Floor (#1) en Annnelieke (#2)Spaans te leren. (Mijn vader zegt dat als je Duits, Frans, Engels, Spaans (en Nederlands) spreekt je verder al niet eens meer een vak hoeft te leren! Dus ik snap nu nog niet waarom ze zich allemaal zo uitsloven op de universiteit). En nu was Louise 28 maart jarig en werd 19. Papa en mama wilden daar graag bij zijn, dus vlogen wij met Opa Harry en Oma Diet, met z'n vijven, donderdagmiddag van Düsseldorf/Weeze met RyanAir naar Sevilla. Ik heb me nergens druk over gemaakt en ben al tijdens het opstijgen in slaap gevallen. Wakker geworden ben ik alleen van het gegil van de mevrouw achter mij toen het vliegtuig in een luchtzakje een flink eind naar beneden viel. Ikzelf moest ik er heel erg om lachen. In Sevilla aangekomen zijn we met de bus naar de stad gereden waar Snoesie (zo noemt mijn vader Louise) al op mij stond te wachten. Zij kwam niet meer bij toen ze mij terug zag (o wat was ik groot geworden en wat had ik een groot hoofd gekregen etc...). In een echte Spaanse tapas bar hebben we toen om 00.00 uur Loukie's verjaardag gevierd (zo noemt mama Louise!)met veel lekkere Spaanse Hapjes en veel vino tinto(mijn eerste spaans). Ikzelf heb het nog maar even bij de Friso hyper allergeen gehouden want ik weet niet of ik het allemaal verdraag. Mama heeft dapper van alles geproeft en papa eet sowieso alles wat je hem voorzet! De volgende bijna 5 dagen hebben we met z'n allen Sevilla binnenstad verkend en doorkruist. Heerlijk weer 25-29 graden, stralend blauwe hemel terwijl er thuis 2 dagen tevoren nog vet veel sneeuw lag! Enfin, ik heb die vijf dagen vanuit mijn maxi-cosi mijn ogen uitgekeken; kathedralen, kerken, torens, mozaïeken palmen, pijnbomen winkels, terrasjes en heel veel lachende mensen, die in de meest vreemde, voor mij nog, onverstaanbare talen, riepen wat voor een mooie baby ik toch ben. Ik zou het bijna gaan geloven. Kijk maar met mij mee naar de foto's. Inmiddels zit ik weer lekker rustig thuis op de boerderij en was maar wat blij dat ik daar mijn andere zusjes Guusje(#5) en Eva(#6) weer terugzag, die al die tijd bij hun papa waren. O ja en afgelopen woensdag was Emmeline jarig en werd alweer 18 (en dus zijn papa's dochters op mij na nu allemaal groot- hiep hiep hoera). Zij is ook basketballkampioen geworden en wil in september ook spaans gaan leren. Nou dan zal ik er ook wel niet onder uit komen over een paar jaar maar o laat mij eerst nog maar een beetje nederlands leren. groetjes en tot mijn volgende reis. jullie Rosalie

  • 06 April 2008 - 16:14

    Madeleine:

    Lieve Rosalie,
    Je bent echt een mooie baby hoor! Je mag het best geloven. Misschien kan je je volgende reis vast plannen voor Californie. Kun je je tante, oom en neefjes eens leren kennen, Wij kunnen nu nog niet naar Nederland komen met de hoge Euro prijs.
    Veel liefs, Tante Madeleine

  • 07 April 2008 - 15:53

    Louise:

    Lieve rosalie,
    Ik vond het hier heel gezellig in Sevilla en krijg, nu ik jullie allen terug heb gezien, steeds meer heimwee naar het ons huis waar jij je nu alweer bevindt. Ik ben er over 19 dagen weer :)
    Heel veel liefs en tot snel

  • 07 April 2008 - 19:54

    Oma Trees En Oops:

    een geweldig goed verslag van deze prachtige reis voor dit jongste kleinkind van ons. en wat een heerlijk smoeltje in de maxicosy. hoewel we je heel graag hier in de buurt zien kijken we met smacht uit naar nieuwe reisverhalen, kusje oma trees en oops.

  • 07 April 2008 - 20:00

    Marit:

    Wat een verassing toen ik mijn e-mail vandaag bekeek. Een heus reisverslag van de kleine (prachtige) Rosalie. Je zult wel lekker gegroeid zijn van het warme zonnetje.
    Een kusje op je bolletje van Marit

  • 07 April 2008 - 23:03

    #2:

    Dag lief zusje van me (voor mij #6, maar in jouw telling vast ego#1 ofwel dochter #7.)
    Wat fijn dat je moeder zo´n gezellige schrijfstijl heeft om al jullie mooie reizen samen te verwoorden. En het is toch ook fijn om te weten dat ook ik over 25 dagen weer in Nederland ben om je te knuffelen en je grote, mooie hoofdje te bewonderen.
    Alvast een dikke digitale knuffel

    #2

  • 09 April 2008 - 18:48

    Eline Vink:

    Hee Inge en Rosalie ik heb Rosalie eindelijk gezien op een foto! Heb je nog meer foto's? Ze ziet er schattig uit. Hopelijk zie ik je ook een keer in het echt. XX Eline

  • 10 April 2008 - 17:14

    Eva:

    hee Rosalie,
    hoe is het met jou?
    mooie site zeg!
    ik zag het nu pas!!!
    maar... toch ben je de alle liefte van de hele wereld!!!
    greotjes Eva !!!


  • 16 April 2008 - 16:32

    Mama:

    wat ben je toch een lekker schatje,mama is trots op je!!dikke knuf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosalie

Mjn eerste buitenlandse reizen

Actief sinds 06 April 2008
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 6254

Voorgaande reizen:

07 Juni 2024 - 07 Juni 2024

De reis naar ROME

27 Maart 2008 - 28 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: