Duitsland wordt (toch geen) kampioen en ik Troos - Reisverslag uit Kleve, Duitsland van Rosalie Leerkes - WaarBenJij.nu Duitsland wordt (toch geen) kampioen en ik Troos - Reisverslag uit Kleve, Duitsland van Rosalie Leerkes - WaarBenJij.nu

Duitsland wordt (toch geen) kampioen en ik Troos

Door: door Rosalie M. G. Leerkes

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

02 Juli 2008 | Duitsland, Kleve

Inmiddels is iedereeen wijzer: Duitsland heeft de hoog gespannen verwachtingen van het gansche Duitse volk meer dan zwaar teleurgesteld. Ze hebben verdiend verloren van Hispanje! Maar aan de vooravond van de wedstrijd toog ik met zusjes #3 & 4 naar Duitsland om de sfeer te proeven. Nou toen we de grens overkwamen zagen we het meteen; bijna iedere auto versierd met duitse vlaggetjes (en dat, zei papa, terwijl de Duitsers echt sinds WOII een vlagfobie hebbben). Eigenlijk waren we in Duitsland op verzoek van Emmeline die graag een uitje wilde met mij, Loekie en papa ("kwolletieteim" hoorde ik haar roepen maar weet nog niet zo goed wat dat nou weer is). Ze is geslaagd voor haar eindexamen VWO (stel je voor zomaar in een keer zonder her of zakken; waar ze ons al dagen weken maanden jaren voor gewaarschuwd had) en haalde een dag daarvoor ook og even haar felbegeerde rijbewijs). Tijd dus voor een feestje en daar moeten boodschappen voor gedaan worden en dan kun je 1. het beste naar Duitsland want daar is alles groter,beter en lekkerder en je hebt er meer keus, 2. natuurlijk het beste mij en pap meenemen want dan kunnen wij lekker betalen! Wel dat is allemaal goed gelukt. Mama en de zusjes # 5 & 6 moesten oud papier ophalen voor de school en konden dus jammer genoeg niet mee. Met mama gaat het heel goed en dat is maar goed ook want met mij gaat het ook heel goed, ik groei als kool, heb met veel vijven en zessen (het aantal luiers wat ik op een dag vol poepelde)maar liefst al twee tanden gekregen en weeg al bijna 9 kilo. Mama heeft haar handen vol aan mij. Als je mij naast Feline ziet; FELINE!! ja dat is mijn nieuwe nichtje! Geboren op 24 juni om een uurtje of elf, nog geen 50 cm, dochter van zusje #1, Floor, en Bart. Ik ben tante; TANTE ROOS!!,amper 8 maanden oud en dan al tante. Wie doet me dat na! Papa naturlijk want die is binnen een jaar papa en opa! En Oops want ddie is nu GR(oot)OOPS!Zij zijn er maar wat trots op. Een wolk van een baby met mega lange vingers en superlange tenen; dus dat wordt een hele grote. Ik had al van die grote voeten maar dit slaat alles. Kijken wie er groter wordt. (Ik, denk ik, want papa en mama zijn samen geloof ik net iets groter dan Floor en Bart. Maar zeker weten doe ik het niet want Fe lijkt wel heel erg op Bart en niet op Floor. We zien wel!) Het grote nieuws is nu wel verteld. O ja donderdag vertrekken Snoes en Emma met Milou naar Italie en Griekenland.
(Milou is eigenlijk een vriendin van Emma maar nu ook van Louise want ze gaat ook verloskunde in Amsterdam studeren en ze gaan ook samen in een huis wonen. Ze zijn allebei geplaatst). Ze gaan met zijn drieen in een wit Ford Transit busje, hartstikke cool. Je kan het straks allemaal lezen op louisedriessen.waarbenjij.nu. Jongens, ik hou er mee op want anders begint mam te zeuren dat ik te lang achter de computer hang enzo. Kusjes TROOS

  • 02 Juli 2008 - 15:04

    Madeleine:

    Ja ja, ik heb tot mijn 23e moeten wachten tot ik eindelijk tante was, en nu dus oudtante, maar jij slaat alles. Van harte proficiat!

  • 03 Juli 2008 - 22:02

    #2:

    voelt zich buitengesloten

  • 07 Juli 2008 - 20:36

    Trees En Groops:

    eindelijk weer email, die zat weken vast op 258 emails. maar opeens weer vrij. en dan gelukkig jouw verhaal. blijf schrijven, wij genieten graag mee.
    kusjes t.trees en groops

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosalie

Mjn eerste buitenlandse reizen

Actief sinds 06 April 2008
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 6254

Voorgaande reizen:

07 Juni 2024 - 07 Juni 2024

De reis naar ROME

27 Maart 2008 - 28 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: