De weg naar Florence - Reisverslag uit Firenze, Italië van Rosalie Leerkes - WaarBenJij.nu De weg naar Florence - Reisverslag uit Firenze, Italië van Rosalie Leerkes - WaarBenJij.nu

De weg naar Florence

Door: Rosalie

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

07 Juni 2024 | Italië, Firenze

De weg naar Florence

Lieve volgers, lieve lezers,

Tegen tienen opende ik de grote poort en stuurde pa Tea for twode weg op voor de reis naar Florence. We hadden een kleine 350 kilometer te gaan en toerden met het mooiste weer van de wereld richting het noord noord oosten. Na een uurtje of vijf door het mooie Toscaanswe landschap gereden te hebben. bereikten we onze bestemming: CampingVillage Il Pogetto in Troghi. Een grote mooie camping met een prachtig zwembad en goede sanitaire voorzieningen. Aanbevelenswaardig aangezien je van hier uit in een half uur voor €7.90 op en neer kan naar Florence. De bus stopt voor de deur. Het wemelt er wel van de bejaarden in net iets te grote campers en de taal, die ik hier om mij heen hoor, lijkt meer op mijn moedertaal dan iets anders. We werden eerst op en golfcarhet terrein rondgereden om de beschikbare plekken te bekijken. Weer een item wat ik van mijn lista dei desideri kan afstrepen; op een golfkarretje rijden bedoel ik. Na ons geïnstalleerd te hebben , togen we naar het zwembad. Daar aangekomen bleek ik het water niet in te mogen. Bikini's zijn ten strengste verboden tenzij in combinatie met een .. jawel, u leest het goed: badmuts! Een oudere landgenote wist te vermelden dat de badmuts, die zij op had nog stamde uit de tijd dat haar dochter twaalf was. Een snelle berekening deed mij vermoeden dat we het hier dus over eind jaren vijftig vorig eeuw hadden. Welnu ze was er al mee te water geweest dus het ergste stof zal er wel af van af geweest zijn. Papa had juist die ochtend het kale hoofd nog maar weer eens extra glad geschoren en voor hem werd een uitzondering gemaakt. Ik verdiepte mij in het zonnetje op de ligstoel dan maar uitgebreid in mijn nieuwe boek van 900 bladzijden. Om zeven uur sloot het bad. Enfin het bereiden van eenpansmaaltijden is iets wat ik rustig aan pa over kan laten: dat kan hij best wel goed. Dus draaide ik even later volleerd aan de Tagiatelle con Salata Mista alla Ricciardo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosalie

Mjn eerste buitenlandse reizen

Actief sinds 06 April 2008
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 6116

Voorgaande reizen:

07 Juni 2024 - 07 Juni 2024

De reis naar ROME

27 Maart 2008 - 28 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: