Firenze - Reisverslag uit Firenze, Italië van Rosalie Leerkes - WaarBenJij.nu Firenze - Reisverslag uit Firenze, Italië van Rosalie Leerkes - WaarBenJij.nu

Firenze

Door: Rosalie

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

07 Juni 2024 | Italië, Firenze

Beste lezers, lieve volgers,

De volgende morgen werd ik wakker met de lucht van een gebakken eitje in mijn neus. Meestal krijg ik 2 gebakken eieren ‘s morgens want het is niet de bedoeling dat we de meegenomen eieren weer thuis afleveren. Na het ontbijt trokken we onze Nikes weer aan, kochten onze buskaartjes en liepen naar de bushalte. Na een rit van ongeveer drie kwartier stapte we niet ver van het centrum van Florence uit de bus. Met een kaart van Florence die we van de camping hadden gekregen trokken we de stad in. Na een kwartier kwamen we bij de welbekende Dom. Een korte blik op de reusachtige menigte voor ons deed de hoop in ons smelten kans te maken om de Dom van binnen te bekijken. Dus liepen wij verder de stad in. Doordat de straatjes van Florence vrij smal zijn, lijkt het er nog drukker dan in Rome. Na een halfuur kwamen wij bij Galleria dell'Accademia waar Michelangelo's ‘David ten toon gesteld wordt. Niet alleen vanwege de wachtrijen maar ook vanwege het feit dat de kaartjes uitverkocht waren, blijft ‘de David’ dus op mijn bucketlist staan. Door de steeds terugkerende penetrante rioolstank, die in de stad hing, had ik het helemaal gehad met deze stad. En ik wilde nog maar twee dingen: Gelato en een duik in het zwembad. We draaide ons dus op onze hakken om en namen de bus terug. Gedurende de rit kregen we toch steeds meer respect voor de buschauffeurs, die deze grote bussen door al die nauwe straatjes sturen met muurtjes en allerlei andere obstakels. En dan ook nog in een behoorlijk tempo. Na stipt 45 minuten stopte de bus voor de poort van de camping en in een keer was de bus leeg. Nog geen kwartier later lag ik dus lekker in het water. Papa lag al te ronken op de ligstoel. Ik had, met de nodige tegenzin, toch maar een zwarte badmuts gekocht (die laat ik dan in de camper liggen zodat Emma #4 of Hannah #4.1 er over een paar decennia ook nog eens lol van kunen hebben). Ik zag er verschrikkelijk uit en ik ben blij dat we in Nederland geen badmutsen meer op moeten. Tegen 19.00 uur moesten we het bad helaas verlaten en kookte papa op recept een heerlijke Reginette al sugo di prosciutto crudo di Norcia

De avond werd wederom doorgebracht met het bijwerken van de verhalen en het posten hiervan voor jullie lieve volgers.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosalie

Mjn eerste buitenlandse reizen

Actief sinds 06 April 2008
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 6112

Voorgaande reizen:

07 Juni 2024 - 07 Juni 2024

De reis naar ROME

27 Maart 2008 - 28 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: