De weg naar Rome over Siena - Reisverslag uit Siena, Italië van Rosalie Leerkes - WaarBenJij.nu De weg naar Rome over Siena - Reisverslag uit Siena, Italië van Rosalie Leerkes - WaarBenJij.nu

De weg naar Rome over Siena

Door: Rosalie

Blijf op de hoogte en volg Rosalie

05 Juni 2024 | Italië, Siena

De weg naar Rome over Siena.

Lieve volgers, lieve lezers,

Omdat de avond nog relatief kort begonnen was, besloten we de long and rather straight road te nemen richting de op een heuvel gelegen stad. Alweer een vitapericuloso onderneming, daar deze weg noch iets van een trottoir noch voetpad heeft en je er derhalve maar op moet vertrouwen dat de als duivels rijdende Italianen je niet scheppen als een bolletje van hun befaamde ijs. Na een kwartier bergop lopen, stonden we onderaan de stadsheuvel. Tot mijn grote vreugde bleken ze hier over een serie lange roltrappen te beschikken om toeristen zoals mij naar boven te bevorderen. Dus stonden we een even later later in de stad en liepen in een paar minuten naar de Piazzo del Campo. Wij werden verwelkomd met oorverdovend trommelgeroffel en ik was uiterst verbaasd dat zij, ondanks mijn onaangekondigd bezoek, een complete compagnie vendeldragers, trommelaars en andere muzikanten ter mijner ere op de been gebracht hadden. Wij zijn er maar even bij gaan zitten en genoten onderwijl van spaghetti, pizza en vino di aqua. Daar het hier een alstuk vroeger donker wordt, besloten we daarna de terugweg te aanvaarden en daalden per roltrap weer de berg af. Eenmaal aangekomen bij onze camper bleek deze alweer niet meer op slot te zijn, Gelukkig misten wij dit keer niets maar het is wel duidelijk dat deze oude knar op een andere. manier afgesloten wenst te worden (op de ouderwetse maniet met sleutel in het slot?). Bij inspectie van de bijrijdersdeur drukte ik ter controle op de slotpal. Niet doen!, riep pa ontzet en jawel, ik was er in geslaagd het slot te blokkeren bij geopende deur. Wat wij ook probeerden het werd allen maar erger en de deur kon absoluut niet meer dicht. Goede raad was in dit geval niet al te duur. Papa had voor vertrek een ANWB buitenland dekking, uitgebreid met camperverzekering, afgesloten die vanaf 31 mei ingegaan was, dus Alarmcentrale gebeld. "Staat u veilig" was de vraag en toen werd afgesproken dat er vanaf zeven uur de volgende morgen hulp geboden zou worden. Wij zijn toen maar van barre ellende gaan slapen want paps moest er de volgende morgen dus vroeg uit,. ja mij niet gezien hoor! Uzult wel begrijpen dat dit niet mijn beste nacht geworden is.

Tags: 3# Siena

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rosalie

Mjn eerste buitenlandse reizen

Actief sinds 06 April 2008
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 6116

Voorgaande reizen:

07 Juni 2024 - 07 Juni 2024

De reis naar ROME

27 Maart 2008 - 28 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: